Gimp Tanıtım Videosu – Kırpma Döndürme Çevirme Perspektif ve Eğme Araçları” üzerinde 2 yorum

  1. Merhaba ben de gimp öğrenmeye başladım. Yeni yeni anlıyorum. Gimp öyle küçük sıradan bir uygulama değil. Geçmişi olan, istikrarlı, ziyadesiyle detaylı ve ciddi bir yazılım. Karşılaştığım bazı aksaklıkları ve bildiğim bi iki ip ucunu paylaşmak isterim. Acemi olduğum için ubuntu kullanıyorum. ( Hazırladığınız rehberler sayesinde en kısa zamanda crunchbange geçeceğim 🙂 ) Ubuntunun yazılım deposunda gimpin eski versiyonu mevcut. Bu versiyonda tek pencere kipi bulunmuyor. Tek pencere kipi tercih meselesi herhalde bende tek pencere kullanmak istedim ve http://bit.ly/1dNVn14 adresinden gimp deposunu ekleyip son versiyonu yükledim.

    Kaynaklar genelde ingilizce olduğu için Türkçe Gimp’de yapmamız gerekenleri hemen bulamayabiliyorsunuz. Eğer gimpi ingilizce kullanmak isterseniz Düzenle menüsünde Tercihler/Arabirim/Dil kısmından ingilizceyi seçebilirsiniz.

    Çalışmanıza birşey yapıştırdınız ve yapıştığınız nesneyle istediğiniz gibi oynayamıyorsanız layer penceresinde yapıştıdığınız nesne floating selectiondır. Bu katmana sağ tıklayıp to new layerı seçerseniz sorununuz hallolur.

    Gimpte ve çoğu linux yazılımında yakınlaştırma için ctrl + fare tekerleğini kullanabirisiniz. Yine fare tekerleğine basılı tutarak çalışmanız üzerinde istediğiniz gibi gezinebilirsiniz. Webde tonlarca rehber ve gimp magazine diye ücretsiz online bir dergi var. Ayrıca gimptr.com var. Öğrenmek için vaktiniz kısıtlı ise wine üzerinden picasa ile idare edebilirsiniz kolay gele…

    • Katkınız için çok teşekkürler. bu video şimdilik giriş ve temel niteliğinde bir kaç şeyi göstermek için yapıldı. GIMP için temel olan 2 şey var bunlardan biri “Seçimler” konusu diğeri ile “katmanlar” konusu. Bunlara hakim olan usta olma konusunda baya mesafe alabiliyor. Seçimler ve katmanlar konuların da videolar yaptıktan sonra uygulamalı videolar yapmayı amaçlıyorum. Örneğin basit logo yapımı, penguen çizimi gibi. Böylece filtreleri de anlatmış olacağım. Tabi ki sizden aldığımız geri beslemeler bizim en büyük yardımcımız.
      Saygılar.

Bir Yanıt Bırakın

