Rahmetli Humble Bundle” üzerinde 3 yorum

  1. Bilgisayarda oyun dönemini 2005 yılında temelli Özgür Yazılım, GNU/Linux kullanmaya başladığım da kapatmış, artık sadece bu iş için üretilen ve satılan konsollar üzerinden kendimi tatmin etmiş biri olarak Steam, Valve, Humble ‘indie’ Dumble ve Origins nedir ne değildir bir senin yazılarından bir de Ekşi Sözlük’den öğrendim. 3-5 saatlik inceleme sonrası Steam Linux harbi ölü proje, çünkü adamlar için maliyetli ve kazanç kapısı olmaktan uzak. Humble Dumble ise hayır işlerini hayır diyerek hayırlara vesile oluyor. Ne diyelim hayırlı olsun. Oyun ve Özgür Yazılım yenilemeye mahkum, çünkü piyasa artık yazılı olmayan kanunlarını oluşturmuş. Konsollar bizimle!

    • Konsollar Bilgisayar ile oyun ortamını ayırıp rahat rahat GNU/Linux kullanabilmek için ideal bir çözüm. Ama tabi ki konsolun işletim sistemi olsun, oyunlar olsun ezici olarak kapalı kaynak kodlu ve daha da kötüsü DRM içeren AAA sınıfı oyunlardan oluşuyor. Ben tamamen GNu/Linux’a geçip sadece GNU/Linux’a gelen oyunlarla idare etme yolunu seçtim. Desura, Steam, Humble Bundle vs…. Tabi ki bu da özgür yazılım yönünden ideal bir çözüm değil ama Özgür oyunların sayısı çok az olduğu için benimki de senin seçtiğin yoldan daha “temiz” bir yol sayılmaz:) Steam Linux’un asıl olayı başka. Zaten GNU/linux’un %1’lik pazar payı için geldiklerini hiç sanmıyorum. Zaten Gabe Newell geçenlerde söyledi: Biz Steam Linux’u android’e atlama tahtası olarak kullanacağız diye. Ayrıca bir konsol projeleri de var. OpenGL ve OpenGLES için deneme tahtası oluyoruz anlayacağın:)

  2. Evet hocam size katılıyorum. Win 7 sistemimdem Ubuntu 12.04 64bite geçtim wow oyanayn biriyim arada sırada wine le çalıştırıyorum blizardın serverları linux olmasına karşın client win ve mac e var malesef bir ton email vs atılmasına karşın linux clienti yapmamakta kararlıdırlar sizin yazınızı da okuyana kadar HB bende iyi birşey sanıyordum bundan sonra çevremdekileri bu konuda uyarıcağım teşekkürler yazını için güzel olmuş. Steam geldi linuxa ama dediğiniz gibi güzel grafikli oyunllar 1-2 tane mesel Metro var cok güzel ama her bütçe 40usd veremez en basit oyun 9.90 19.90 ve bir çok kullanıcıyı tatmin etmeyen cinsten özgür oyun yazılım şart.

Bir Cevap Yazın

