Adını Canonapple Koydum!” üzerinde 3 yorum

  1. Yazıda belirtilen çoğu fikre katılıyorum ama Unity şu an o kadar da kullanışsız değil yahu! 🙂 Hatta iyi bile bence.

    Kararsız biraz dersen katılırım ama.

    • Kullanana, sevene, kullanışlı bulana bir sözüm yok. Klasik masaüstü kullananlara da saygı gösterilip bir seçenek konulabilirdi diye düşünüyorum. GNOME3 bile bu kadar yıllık inadın ardından en sonunda klasik modda GNOME2 benzeri görünüm verme noktasına geldi, Unity de yapabilir.

  2. Elbette yenilik iyidir ve yeniliğe açık olmak gerekir. Fakat Canonical’ın yaptığı şey yenilik falan değil. Tümüyle “benim olsun” mantığı. Wayland’ın yetersiz olduğunu düşünmüyorum, ama Canonical sistemin hakimi olmak istiyor ve kendine has bir şeyler yapmaya çalışıyor. Mir de bundan dolayı ortaya çıktı.

    Unity konusunda da öyle. Unity’nin hem tablete hem de PC’ye kurulabilen bir işletim sistemi olacağı söylenmişti. Fakat en son çıkan Ubuntu Telefon ve Ubuntu Tablet görüntülerine bakıyorum da masaüstündeki Unity yok. Daha özelleştirilmiş bir Unity var. Yani Canonical’ın masaüstünde Unity’yi dayatması sadece “benim olsun” mantığı.

    Kısacası Canonical yenilik yapma peşinde değil, hakimiyet kurma derdinde. Topluluk mu dediniz? Canonical’ın topluluğu zerre kadar önemsediği yok, hatta kendi çalışanlarını önemsediği bile yok. Sizin de belirttiğiniz gibi tek adam (Shuttleworth) yönetimi hakim. Devletlümüz ne derse o.

    Linux Mint, Mageia gibi tamamen topluluk tarafından yönetilen ve finanse edilen dağıtımları tercih etmek en iyisi.

Bir Cevap Yazın

