Ubuntu 11.10 Kurulum Rehberi” üzerinde 14 yorum

    • Desktop cd adı ile indireceğiniz CD(ubuntu-11.10-desktop-i386.iso) hem kurulum CD’si hem de çalıştırılabilir CD olarak kullanılıyor. Bilgisayarınızı CD’den başlattıktan sonra karşınıza gelecek pencereden dili “Türkçe” olarak seçtikten sonra “Ubuntu Dene” seçeneğini seçerseniz Ubuntu’yu çalıştırılabilir CD olarak kullabilirsiniz. Dilerseniz masaüstünden kurulum da yapabilirsiniz. “Alternate CD” olarak indireceğiniz CDler ise sadece metinsel kurulum içindir.
      İndirme adresi:
      http://mirror.anl.gov/pub/ubuntu-iso/CDs-Ubuntu/oneiric/ubuntu-11.10-desktop-i386.iso

  1. Çok sağolun, Allah razı olsun. Korsan Windows’dan arınmak istiyordum, Pardus’unda sonu geleceği için kurmadım. Ubuntu’yu araştırdım, siteniz bana çok faydalı oldu. Çok sağolun, Ubuntu’yu kuracağım 🙂

    • Siz sağolun. Ubuntu’nun masaüstü yöneticisi Unity tuhaf gelirse Linux Mint ve Linux Mint KDE 12’yi de deneyebilirsiniz.Linux Mint Ubuntu altyapısı ile klasik masaüstü ortamı sunuyor.

  2. sefa@sefa:~$ cd Masaüstü
    sefa@sefa:~/Masaüstü$ gedit abcde.c

    (gedit:1917): GLib-GObject-WARNING **: value “0” of type `guint’ is invalid or out of range for property `tab-width’ of type `guint’

    (gedit:1917): GLib-GObject-WARNING **: value “0” of type `guint’ is invalid or out of range for property `right-margin-position’ of type `guint’
    ……ben ne zaman terminalden masaüstündeki dosyamı açmak istesem bu şekilde bir hata ile karşılaşıyorum ..sizce nedeni ne olabilir?

    • Dosyanın “Masaüstü” gibi Türkçe karakterler içeren bir klasörde olması bu hataya sebep oluyor olabilir. Sistem dilini İngilizceye çevirip aynı dosyayı “Desktop” klasöründen açıp açamadığınızı kontrol edip bana bildirebilir misiniz? Çünkü diğer *ubuntu türevlerinde “Masaüstü” ve “İndirilenler” gibi Türkçe karakter içeren klasörlerde sorun yaşanabiliyor.

  3. cdye yazmadan ubuntu yüklenebilitor mu şu an yüklemek istiyorumda bu arada anlatım çok güzel direk indirdiğim laptopumda cdye yazdırmadan kurmaya başlayabilir miyim?

    • Bunun için iki seçeneğiniz mevcut:1)Unetbootin yazılımını kullanarak iso imajını flash belleğinize yazıp flash belleğinizi başlatılabilir(bootable) hale getirebilir ve kurulumu flash bellekten yapabilirsiniz.2)indirdiğiniz iso imajını hardiskinizin bir bölümüne bağlayarak(mount ederek) bu bölümü başlatılabilir (bootable) hale getirip GRUB menüsüne yazarak bilgisayarınızı başlattığınızda o disk bölümü aynen bir cd sürücü gibi kullanılır ve siz de kurulumu yapabilirsiniz. İkinci seçenek biraz daha uğraştırıcıdır.

  4. Ubuntu yu yükledim fakat acildiktan sonra ekran maus ile islem yaparkene kararip aciliyor. Bu islem her 2 sn.de bir oluyor. Ekran karti GeForce4 MX 440 with AGP8X. Buna uygun driver i buldum, .run uzantili bir dosya. Fakat bu dosyayi bir türlü calistirip yeni driver i yükleyemedim. Yardimci olursaniz sevinirim.

    • Bildiğim kadarı ile Geforce MX 440 sürücüsü ile ilgili Ubuntu 10.10 sürümünden itibaren sürücü desteği ile ilgili problem vardı. Nvidia’nın sitesinden indirdiğiniz sürücüler yerine Ubuntu’nun Sistem Ayarları>Ek Sürücüler yolunu izleyerek önerilen sürücüleri ubuntu depolarından indirip etkinleştirmeyi deneyin. Temiz bir kurulumdan sonra az önce bahsettiğim işlemi yapmanızı öneririm. Saygılar.

  5. Bilgisayarımda Wİndows 7 yüklü. Sabit diskim ikiye bölünmüş C ve D olarak ikisi de 300 GB. İkisinden de bir miktar alarak yeni bir E bölümü yapıp oraya Ubuntu kurmak istiyorum, bunu kurarken mi yapmalıyım? Yoksa önce windows’ta mı yapmam sağlıklı olur bilgilerimi kaybetmemek açısından?

  6. UBUNTUYU YUKLEDIM FAKAT FACEBOOK TAN KAMERA ILE GORUSME YAPAMIYORUM SEBEBI NEDIR V NASIL AYARLAYABILIRIM…

Bir Cevap Yazın

