Geexbox 2.0 alpha1-Bilgisayarınızı Medya Merkezine Dönüştürün!” üzerinde 12 yorum

  1. Özellikle dizüstü bilgisayarda hızlı bootetmek açısından anlık işlemleri kolayca yapabilmek uygun bir dağıtım bence

  2. Maalesef Türkçe desteği yok. Notebooklarda daha rahat çalışır ama geexbox ın kullanım alanı kısıtlı olduğu için eski bilgisayarlarda kullanmak daha iyi olur gibi sanki.

  3. valla mukemmel birşey hazır MEDYA PLAYERlar gibi mukemmel bir sistem yapıp (eski pcden) kasayı marangozda hazırlatıp vernigini yaptıktan sonra eski pc yi değerlendirdim Birde uzaktan kumanda yaptım içinede (yazılımı az bir modifiye ettikten sonra kumandayıda çalıştırdı) bunu kurdum mükemmel flim izleniyor her fotmatı çalıştırdı

  4. alfa-2 sürümü çıkmış olan bir medya merkezidir.bu dağıtımla yakından ilgilenen biri olarak bir kaç soruya cevap vereyim.

    1-Türkçe dil desteği var mı?

    -geexbox’ı enna’lı(2.x) ve enna’sız(eski 1.x ) diye ikiye ayırmak lazım.eski sürümünde iso generator aracılığıyla bir çok dil eklenebilyordu ama işin ilginci Türkçe bu diller arasında yoktu.

    bu dağıtımla tanıştığımda enna yeni geliyordu.enna nın gelişiyle arayüz yukarıda gördüğünüz hali aldı.hemen ilk iş olarak Türkçe tercümesini yaptım.halen tercüme dosyaları güncellensede şu an itibariyle sayemde geexbox enna arayüzü %100 Türkçedir.ancak şu an(alfa-2) deneme sürümler olduğu için yanlız ingilizce mevcuttur.tahminen kararlı sürüme geçtiğinde baştan sona Türkçe olarak kullanılmaya devam edilebilecek.

    2-Geexbox’ı diğer dağıtımlardan ayıran fark nedir veya bu dağıtım bizim ne işimize yarar?

    -bu dağıtım öncelikla pardus,ubuntu gibi masaüstü dağıtımı değildir.medya merkezidir.yani film izlemek,müzik dinlemek,hava durumuna bakmak,kitap okumak,resimlere bakmak vb. bir çok işlevi yerine getirmek için tasarlanmıştır.normalde bir film izlemek için bir işletim sistemi ör. ubuntu,bir medya oynatıcı ör.gmplayer olması lazım.bu dağıtım bunların yerine geçmektedir.

    60 mb boyutundaki(unstable-kararsız) dosyayı pc ye indirip;her ne kadar kendi kurucusu olsada bende hatalar olduğu için en iyisi unetbootin ile usb ye kurmak.canlı usb olarak açılıp kullanılabilmektedir.

    3-Geexbox’ın en iyi tarafı nedir?

    -film izlemek,müzik dinlemek,resimlerinize bakmak,veya elinizde vcd veya dvd film var.bir de pc.usb yi pcye takıp pc yi usb ile açınca karşınızda yukarıdaki muhteşem ekran karşılamaktadır.pc de hiç bir değişiklik yapmadan daha doğrusu işletim sistemini hiç açmadan bahsetiğim bir çok işlevi yapılabilmektedir.

    4-daha neler olacak

    -şu an itibariyle %32 civarında enna 0.5 sürümü tamamlanmış anladığım kadarıyla
    -bir çok yeni özellikle ör. oyun oynanabilecek.

    özetle flash belleğinde 60 mb lık bir medya merkezi isteyenler için ideal;

    Not:ben enna arayüzünü Türkçeye çeviren bir gönüllüyüm
    yazdıklarım geexbox ın kendi sitesindeki bilgilerden çevirebildiklerimden ibarettir.

    • Zaten dikkat edersen tanıtımı alpha deneme sürümü için yaptım, henüz çıkmamış kararlı sürüm içinde yer alacak Türkçe desteği için yorum yapabilecek derecede falcı değilim:)

      • niye kızdığınızı anlamadım ? sadece kendi bildiklerimi ekledim isterseniz(böyle bir özellik varsa) yazdıklarımı silin. istemiyorsanız

      • Kızmış değilim, kararlı sürüm çıktığında arayüzün türkçeye nasıl çevrileceğini de anlatan bir dağıtım incelemesi yazarsan bu blogda, senin adınla memnuniyetle yayınlarım:)

      • Türkçe dil desteği nasıl yaptın diyorsanız aşağıdaki Türkçe dil bağlantısındakı Türkçe dil dosyası(tr.po) yu indirip “poedit” adlı bir programla açıp çevirip(ingilizce kelimenin karşısına Türkçesi şeklinde yazılacak) sonra yine aynı yerde register ile kayıt olup giriş yapınca Türkçe dilinin yanında dosya yükle menüsü açılmaktadır.oradan tr.po dosyasını yükleyince 1-1.5 gün içerisinde oradaki istatislik güncellenmektedir.

        zaten çeviri mesele değil 168 tane kelime altıüstü;kde gibi +100.000 🙂 değil yani;ayda 3-5 kelime ekleniyor.

        https://www.transifex.net/projects/p/enna/c/trunk/view/po/tr.po

        buradada çevirdiklerim

        önemli olan zaten çeviri değil bunun gibi bir dağıtım yapmak.helal olsun adakmlara nasılda güzel yapmışlar.

      • Teşekkür ederim, bunu deneyeceğim. Arayüzdeki değişim gerçekten inanılmaz olmuş. Elimde netbook olduğundan dolayı özellikle minmal dağıtımlara ve bu gibi media center dağıtımlarına önem veriyorum. Bizim de bir ara puppy linux u tümden türkçeleştirme niyetimiz vardı ama yardımcı bulamadığımızdan kaldı:)

Bir Cevap Yazın

